Zweeler updates!

Berichtdoor karper » zo maart 25, 2018 15:55

Leuk hoor die statistieken (links onderaan bij Skill Experience indicator) Maar net als de CBS-statistieken zegt het niets. Nu heb ik best een leuk level, maar over 3 jaar ben ik weer een "novice'', maar van het begin äf aan blijf ik een behoorlijk "verdiener".
karper

Berichtdoor zwieler » zo maart 25, 2018 18:36

Als je 3 jaar niets wint wel. En dus 5 jaar lang niets hebt gewonnen. Dan mag je inderdaad weer meespelen met de beginnersspellen :-)
zwieler

Berichtdoor AlColiK » do maart 29, 2018 13:31

Damn, ik ben niet snel genoeg geweest voor mijn statistieken, er zijn een pak spellen van 2015/2016/2017 die niet meer beschikbaar zijn.
Tant pis, ik zal het doen met wat nog beschikbaar is :-)
AlColiK

Berichtdoor mk187 » do maart 29, 2018 13:32

Mooie nieuwe look!
En volgens mij ook iets sneller en bepaalde overzichten zijn handiger of op 1 pagina te zien.
goed014
mk187

Berichtdoor AlColiK » do maart 29, 2018 13:45

Ja zeker, er is duidelijk een algemene verbetering.
Mijn opmerking is puur egoïstisch, de verbeteringen komen enkele weken te vroeg voor mij. Niets erg ;-)
AlColiK

Berichtdoor zwieler » do maart 29, 2018 13:55

MK187

Tahnks, Uiteraard hebben we positieve en wat minder positieve reacties gehad op de nieuwe layout (ook al was die niet echt nieuw, want ze staan al 9 maanden live onder mijn resultaten haha).

We hebben ook wat extra functionaliteiten toegevoegd die bij de oude standen nog niet waren. Zoals in een Jaarspel zie je nu ook bij een ronde spel de etappe uitslagen van alle etappes staan. Voorheen zag je alleen de laatste. Bij de voetbalspellen zie je ook een flinke verbetering qua sortering en extra informatie als je op de punten tussen haakjes klikt. ook extra kolommen met hoeveel teams/sporters iemand al in actie heeft gehad zodat je beter kunt inschatten waar je met je team staat.

Ook vinden wij het heel handig dat je meteen ziet waar je zelf aan meespeelt, naast dat je alle spellen uiteraard ook kan bekijken.

De team details hebben ook meer statistieken gekregen en je kan heel goed zien welk evenement met de jaarspellen net is geupdate.

En we hebben ook een 0 punten ranking zodra een spel gestart is en we nog geen uitslag hebben. dan kan je meteen je teams bekijken. Wel zo handig.

En in die 9 maanden hebben we wel meer geupdate waarschijnlijk wat niet meer bij de oude standen was geupdate.

De negatievere reacties zijn voornamelijk van de mensen die gewoon niet van veranderingen houden, en daar hebben wij begrip voor. Zeker als je al jaren op dezelfde manier naar je standen kijkt dan is dit weer even wennen. negatief is een groot woord, het is meer dat men zelf ook aangeeft even te moeten wennen, maar wel ziet dat er ook een paar mooie verbeteringen inzitten.

Overogens zijn we de chatbox in de sub league gewoon vergeten mee te nemen. daar gaan we nog naar kijken of we iets tijdelijk toe kunnen voegen totdat we de SL module ook omgebouwd hebben. Dis is ook aan de beurt, samen met de spelindex :-)
zwieler

Berichtdoor mk187 » do maart 29, 2018 14:05

Tuurlijk is het voor iedereen weer ff wennen. Voor mij ook!
Maar ik denk dat er veel meer goede veranderingen zijn dan slechte.
Jullie blijven ontwikkelen en zoeken naar betere oplossingen. Vind ik zeer positief! thumbsup

probeer ik zelf op kantoor ook altijd :mrgreen: hahaha
mk187

Berichtdoor AlColiK » do maart 29, 2018 14:16

Als it business analyst ben ik bijna dagelijks bezig met mensen die niet houden van verandering. Is inderdaad altijd een kwestie van tijd om nieuwe gewoontes aan te nemen.
En ook uitleggen dat in onze huidige wereld, dat als je niet vooruit gaat , dan ga je achteruit (om vroeg of laat te verdwijnen). Technologie/designstandaarden/... veranderen gewoon in een snel tempo.

Momenteel, voor de kenners, beleef ik plezier om aan mijn directie uit te leggen waarom het geen goed idee is om te blijven ontwikkelen in "Waterfall", en waarom we naar Scrum moeten overstappen. Een hel...
AlColiK

Berichtdoor zwieler » do maart 29, 2018 14:48

klopt, onze huidige programmeurs moesten werken met codering van 2010 en daar werden ze niet zo vrolijk van. Dus zijn al jaren geleden beginnen met het ombouwen naar de nieuwste technieken. dat maakt de site sneller, en we kunnen meer spelers tegelijk aan met dezelfde server. En ook die software moet weer upgrade worden zodat we ook uit de server weer meer snelheid kunnen krijgen totdat die weer vernieuwd moet worden. Zo blijven we lekker bezig.

Uiteraard heb ik ook een leven voor Zweeler gehad en ben geregeld tegen de dingen aangelopen waar jij (Alcolik) nu ook tegenaan loopt. Dat men niet ziet of wil zien, dat ze soms door moeten ontwikkelen en dat deze uitgaves in 9 van de gevallen zichzelf terugverdienen.

Het was 1 van de redenen waarom ik nu voor mezelf ben begonnen zodat ik zelf wel bepaal waar het budget eerst heengaat, zonder dat ik eerst 10 man moet overtuigen.

Bij mijn vorige bedrijf hadden ze ook de legendarische slechte beslissing genomen om de programmering van de software uit te besteden. haha dan wilde ik een nieuw vrij simpel rapport hebben en moest dan eerst een offerte opvragen. Dan kreeg ik die terug met deze kosten: 2 uur ontwikkelen, 1 uur testen, 1 uur implementeren, 1 uur papieren bijwerken en een factuur van 750 euro excl btw.

Tja, als ik nu tegen mijn programmer zeg dat ik een nieuw rapport wil hebben dan is die binnen 1 uur af. Klaar. Kostprijs 1 uur werken a 20 euro het uur. Tja...
zwieler

Berichtdoor AlColiK » do maart 29, 2018 18:47

Inderdaad, de struisvogelpolitiek noem ik dat.
Daar worden ze ook niet vrolijk van als ik dat vermeld ;-)
AlColiK

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene informatie

• Toon nieuwe berichten
  • Toon onbeantwoorde berichten