Vragen en opmerkingen over Zweeler!

Als er vragen en of opmerkingen zijn. Dan kan je ze hier stellen.

Berichtdoor Drekes2 » di jul 19, 2016 15:54

Heel simpel. In dit topic is erover begonnen, over die Road To Wimbledon. Zie eerste pagina. Mijn vraag is tevens ook beantwoord. Bedankt daarvoor!
Drekes2

Berichtdoor Drekes2 » di jul 19, 2016 15:59

karper schreef:De naam van het "onderwerp" spoort natuurlijk niet helemaal.

Is die boost vooral gekomen, nadat Max overgestapt was, of daarvoor al?

Omdat er hier op de eerste pagina over begonnen is! Bedankt voor het beantwoorden van de vraag!
Drekes2

Berichtdoor zwieler » di jul 19, 2016 16:12

ik heb topic naam meteen aangepast, wel zo handig :-)
zwieler

Berichtdoor karper » wo dec 07, 2016 18:25

Ik wil binnenkort weer een bedrag storten; maar hebben jullie nog en actie in het verschiet?
karper

Berichtdoor zwieler » wo dec 07, 2016 19:24

We hebben nog niets gepland, maar we gaan zeker weer wat leuke dingen doen om de spelers te laten storten. Net als vorig jaar met het Tour de Suisse deposit spel. Maar wanneer??? onduidelijk :-)
zwieler

Berichtdoor Kneutevreute » vr jun 16, 2017 18:43

Het systematisch de nek omdraaien van de dagprijzen bij het merendeel van de 15+5 wielerspellen, de vage prijsverdelingen met allerlei mini- troostprijsjes en nu een prijsverhoging voor het reguliere tourspel (voorheen altijd 7 euro, nu 10 euro). Waarom al deze opmerkelijke wijzigingen? Ik heb nu al gemerkt dat ik dit jaar veel minder bij zweeler heb gespeeld dan vorig jaar en het wordt er voor mij persoonlijk iig niet aantrekkelijker op. scratch
Kneutevreute

Berichtdoor zwieler » vr jun 16, 2017 23:18

Zweeler wijzigt al door de jaren heen, en dat zullen we blijven doen. Stilstand is achteruitgang. En bij elke wijziging zijn mensen blij, en mensen minder blij. Dat zal altijd zo blijven. big_boss

Blijkbaar ben jij minder tevreden met sommige wijzigingen, en merken wij dat de meeste mensen het juist wel goed vinden dat de etappeprijzen in de kleinere spelen weg zijn en daardoor dat de AK prijzen hoger worden.Het aantal spelers is een stuk meer geworden de laatste tijd voor deze spelen.

Hadden we gemerkt dat het een slecht initiatief was, dan hadden we het uiteraard teruggedraaid. We organiseren voor elke etappe een etappespel en met de kleine rondjes was het duidelijk overkill. Er deden maar een paar spelers aan mee. En daar was jij er 1 van en omdat je erg veel wint, snappen we dat jij het minder leuk vindt.

De prijzenverdeling is niet vaag, die is anders. En ook daar krijgen we een hoop complimenten voor, en ook mensen die het minder leuk vinden. Voorlopig blijft het zo, omdat ook hier blijkt dat er steeds meer spelers gaan mee doen, en het toch ook we leuk vinden om liever een klein prijsje te winnen, als helemaal niet. Je hebt dan toch weer wat inzet om de volgende keer een grotere prijs te pakken. Aan de andere kant vonden sommige spelers het minder leuk. Die hadden liever dat er 5 euro op de eerste prijs bij ging dan 5 prijzen van 1 euro.

In de toekomst komen er ook spellen waar we alleen de top 5 prijzen geven, en de rest niet. Eens kijken of dat succesvol wordt. We blijven vernieuwen. 29dz8zk

En een prijsverhoging van 3 euro voor een spel van 3 weken is voor de meeste geen probleem, zeker niet omdat de prijzenpot veel en veel hoger zal uitkomen. Ook is dit de eerste prijsverhoging pas sinds de start van de Euro. :o

We starten dit jaar al met 31.000 euro wat 6.000 euro meer is dan vorig jaar en als we in de buurt komen van het aantal teams van vorig jaar, dan komen we ergens uit richting de 40.000 euro! Wat een record zal betekenen. En als de spelers het niet leuk vinden dan worden we afgestraft en hebben we een budget probleem scratch :cry: :cry:

Dus al onze beslissingen hebben consequenties, soms positief (meer spelers, en mer teams), en soms negatief (spelers die minder vaak meedoen en kinder teams per spel). En dat weten we en dat schuwt ons niet om door te gaan met ontwikkelen en nieuwe dingen te proberen. ;)
zwieler

Berichtdoor karper » za jun 17, 2017 8:41

Volgens mij, heb ik in het verleden ook gepleit voor hogere prijzen ten koste van de vele kleintjes. Maar dat was toen in de tijd dat ik een paar echt grote prijzen had gewonnen, waar ik nu steeds nog op teer.
Zweelerspellen zijn voor mij nu spelletjes om de sportwedstrijden, waar ik interesse in heb, leuker en spannender te beleven. Soms laat ik zelf bewust Nederlanders weg, omdat ik dan toch al plezier heb als ze presteren.
Met de vele kleine prijzen (vroeger eigen geldjes genoemd bij de staatsloterij) ben ik nu juist wel content. Je blijft gewoon langer meedoen in meerdaagse wedstrijden.
De "Road to ......." wedstrijden laat ik nu ook aan mij voorbijgaan. De kans dat je een ticket wint is klein en dan vind ik ze in de regel "te duur" en speel liever een "normaal" spel. Met "te duur" bedoel ik de verhouding inzet ten opzichte van het winnen van een ticket. Daarnaast vind ik een maximum van 1 Ticket per speler beter. Ook het direct uit betalen van het gewonnen ticket lijkt mij bedrijfsmatig verstandiger, omdat een speler dat gelijk weer kan inzetten. Nu is het "dood" geld, want rente is minimaal.
De prijsverhoging naar 10 euro voor het Tourspel 15+5 vind ik niet echt een probleem. komt neer op 0,50 euro per dag. Kan me echter wel voorstellen dat spelers die voor dagprijzen gaan er een probleem mee hebben.
karper

Berichtdoor platt » ma jun 19, 2017 7:14

Ben het wel grotendeels eens met Kneutevreute... vooral jammer dat de dagprijzen veelal zijn afgeschaft. De dagetappe spellen zijn niet echt een vervanging, is weer extra inleg en ook een andere spelmethodiek (budget of groepen).

Ik merk nog niet dat ik minder Zweeler speel dan voorheen. Wat Zweeler zegt verandering is ook belangrijk, al zijn teveel veranderingen naar mijn mening ook niet goed. Persoonlijk heb ik niets met de nieuwe budgetspel opzet, maar goed ik merk dat anderen deze vorm wel waarderen.

ach we vermaken ons wel.
platt

Berichtdoor Drekes2 » za maart 31, 2018 11:59

Nog even een vraagje van mijn *ouderwetse" kant en van een totale computerleek op het surfen en schrijven na:

Is er wel een vertaalmachine op Zweeler? Er schijnen nu namelijk meer buitenlandse spelers dan Nederlandse te zijn en het is al 26 jaar geleden , dat ik voor het laatst in het Engels heb geschreven.

De Ronde van Italië nadert weer met rasse schreden, haha.
Drekes2

VorigeVolgende

Keer terug naar Vragen/Opmerkingen

• Toon nieuwe berichten
  • Toon onbeantwoorde berichten